photo personal 1_zpsvundjqwq.png photo TUTORIAL 1_zpsgq72w7wf.png photo RESEPI 1_zpsa0dfmnkq.png

Kisah 1 : Buka TV



Hello!

Macam mana semua ?
sihat ?
buat apa ja semua ?
i dah bosan tahap apa dah ni . tak tau nak buat apa .

so , lately , i macam addicted tau dengan scary movies . stories and so on .
and i was like ,
why not i cerita dekat sini all the stories yang pernah jadi dekat i .
tak dak lah seram mana , but jadilah dari tak dak apa apa kan .
tengah bosan bosan . tak dak benda nak buat .
asyik makan , tidoq , tengok movie , main phone . 
pastu repeat everything . 

lets begin guys 😉

Satu hari tu i tak ingat tahun bila . Tapi yang i pasti benda ni dah lama like 8 tahun yang lepas .
Masa tu petang nak dekat maghrib hujan lebat gila . Gila gila lebat . Dengan kilat semua cukup . I memang takut kilat . 
Dekat rumah i masa tu ada i , my mom , dengan 2 adik adik i . Bila hujan and kilat , my mom akan suruh kami plug off wifi . Bila dah off tu , dah tak dak benda lah nak main kan . Masing masing duduk dalam bilik . 

Masa tu i ja yang duduk dalam bilik i . Adik adik i duduk dalam bilik my mom . TV , kipas ruang tamu semua tutup tau . Bilik my mom ni kat depan , area ruang tamu . Bilik adik i dekat tengah , then bilik i ni berhadapan dengan bilik dia . Dah semua duduk dekat bilik my mom , memang sunyi lah ruang tamu sebab TV tutup . I dalam bilik tu dengar suara adik i tengah sembang dengan my mom . 

Dalam 10 minit macam tu , tiba tiba i dengar bunyi TV yang di on . TV i ni dulu Tv zaman dulu dulu punya tau . Alah TV yang macam kotak besaq gedabak tu .  
credit :  Tribun JualBeli

TV yang macam dalam gambaq tu nah semua . TV ni kalau on , dia akan keluar bunyi . Sapa yang pernah ada TV ni , tau la kan macam mana bunyi dia . So kita boleh tau bila ada orang on TV . Kami dulu tak boleh tipu my mom lah bila kami tak boleh tengok TV . Nak bukak ja , keluaq bunyi . Nak bukak ja , keluaq bunyi . 

Pastu aku pun husnuzon ja lah . Mungkin adik aku ka yang on . Tapi yang pelik , aku still lagi dengaq suara adik aku dalam bilik my mom . Aku teruskan lah buat benda yang aku tengah buat tu . Then tiba tiba my mom bising , tanya sapa on TV . 

Confirm lah adik adik aku cakap aku yang on TV tu . So terjadilah sedikit pergaduhan ya disitu . Btw guys , masa tu aku memang pakai gelang . Gelang getah yang ada beads tu . Adik aku terus cakap ,
" Adik nampak tangan kakak yang bukak TV . Tu gelang tu , tangan tu lah adik nampak tadi " 
Dah adik aku cakap macam tu , aku senyap . And at the same time terkejut plus takut . Dah pasepa pulak dia nak guna tangan aku ni . My mom senyap . Then Tanya aku lagi sekali , aku on TV ka tadi . Aku explain lagi sekali , bukan aku . Aku ada dalam bilik . 

So persoalannya ,  siapa yang on TV petang tu ? 😮 . Time time maghrib kan , dengan hujan kilat semua cukup . Memang waktu dia lah . 

tu saja kisah 1 i . I akan sambung kisah 2 sekejap ja lagi okay .



𝓼𝒆𝒆 𝔂𝓸𝓾 𝓲𝓷 𝓽𝓱𝒆 𝓷𝒆𝔁𝓽 𝓹𝓸𝓼𝓽  ❥

❀ ᴊᴜᴇ ❀


No comments:

Post a Comment

♥ 𝒟𝑜𝓃𝓉 𝒻𝑜𝓇𝑔𝑒𝓉 𝓉𝑜 𝓁𝑒𝒶𝓋𝑒 𝓎𝑜𝓊𝓇 𝒻𝑒𝑒𝒹𝒷𝒶𝒸𝓀 ! ♥