photo personal 1_zpsvundjqwq.png photo TUTORIAL 1_zpsgq72w7wf.png photo RESEPI 1_zpsa0dfmnkq.png

Kisah 2 : Ketuk - Ketuk


 

Hello 💓

Dah baca First story aku ?
Aku tak pandai karang cerita sangat tau . Cerita aku tak seram mana , tapi isinya ada 😚 .

Mana yang tak baca lagi , boleh click kat bawah ni 👇 


Lets begin guys 

2013
Cerita ni masa aku sekolah menengah . Nak dijadikan cerita , biasa lah kalau kita dah ada smart phone and wifi . Tambah tambah zaman zaman remaja , confirm 24 jam ja dengan phone tu . Aku ni kaki youtube tau . Tengok upin ipin , tengok spongebob , tengok tu tengok ini . Sampai sekarang aku duk tengok lagi benda benda alah tu . Buat bedtime story . 

Kalau melayan benda benda tu , tobat lahon tidoq lambat . Masa aku tengah tengok youtube , aku meniarap . Tau kan position meniarap tu macam mana . Aku sorang ja dalam bilik . Katil aku ni katil Queen size . Bilik aku ni macam ada dua bahagian . Satu untuk tidur satu lagi untuk make up and study . Katil queen , aku sorang . Memang best lah kalau lena tu . Tengah syok syok tengok  youtube , aku rasa tak sedap hati . At the same time , aku rasa macam katil aku tu bergegar macam ada orang duduk sebelah aku . 

Sumpah aku terkejut lah . You guys boleh bayang dak katil , pastu ada orang duduk atas katil tu , sebelah hampa . 😫 . Real punya gegaq . Aku senyap . Buat bodo ja lah . Asalkan aku tak nampak .

Dah mengantuk tu , aku pun tidur . Tiba tiba aku dengar bunyi orang ketuk pintu bilik aku . Ketuk kuat gila macam nak roboh . Sambil ketuk tu dia panggil nama aku . Jerit jerit panggil aku weh . Sumpah tak tipu . Aku dengar suara my mom . 

Aku bangun . Sebab ingatkan dah pagi nak p sekolah . Rutin harian aku kalau aku bangun pagi , aku akan masuk bilik mama aku dulu . Dah settle , baru aku p mandi and siap siap . Okay back to the story , aku keluar bilik . Elok ja aku rentas ruang tamu , aku terstop . STOP ! . Aku tak boleh bergerak weh 😭 . Aku tengok bilik my mom . Pintu kunci and gelap . So aku pelik , ruang tamu gelap gila . Ruang tamu aku ni jenis memanjang . Aku stuck dekat tengah tengah ruang tamu dalam keadaan yang gelap gelita tu weh 😭 . Aku tengok jam . 
BARU PUKUL 2 PAGI !!! 
Aku stuck dalam 5 ke 10 minit macam tu . Memang tak berani nak toleh kiri kanan . Dah boleh gerak tu . Aku lari lahhh weh . Tak cukup tanah . Masuk bilik , sambung tidoq . Aku tak cerita dekat sapa sapa pun . 

And guess what ? Esok malam pun sama weh . Cuma bezanya dia kacau selang sejam . I mean beza setiap malam tu 1 Jam . Contoh malam ni pukul 2 , esok malam pukul 3 . Tiap tiap hari aku kena . Berapa hari tu aku tak ingat . Dia dah stop sendiri . Dah tak kena kacau tu . Alhamdulillah . Tenang sikit aku nak tidoq .

Dah pagi tu aku nak siap siap p sekolah . Aku baru lepas mandi . Nak masuk bilik nak siap siap . Pintu bilik aku tu terbukak sikit . Like sikit ja . Dalam 5 jari macam tu jaraknya . Elok ja aku nak masuk bilik , aku nampak satu kelibat hitam masuk dalam bilik aku tu . Depan mata aku . Kelibat tu macam budak umur 8 tahun macam tu . Budak . 

Aku ingat adik aku tau . Aku pun panggil lah adik aku . Tak menyahut pun . Tak dak respond . Aku masuk bilik , tak dak orang . Aku duduk kat katil sat , fikir apa benda yang jadi . Fikir punya fikir , macam tak logik weh ada budak masuk bilik aku . Kalau masuk , confirm boleh nampak sebabnya pintu bilik aku tu satu satunya jalan nak masuk and keluar . Tak dak toilet . And tak muat pun kalau orang nak masuk . Kucing pun tak muat . Kalau nak masuk , kena tolak pintu tu . Pintu bilik aku tu jenis bunyi . Biasalah pintu lama . Aku dah cuak . Macam macam jadi aih .

Aku siap siap , terus p sekolah . And masa tu jugak , aku selalu mimpi benda yang bukan bukan . Menyeramkan . Ular hitam , masuk hutan , sesat and macam macam lah . Aku tak boleh sebut kat sini .

Settle Kisah 2 . Nanti aku cerita kisah yang seterusnya 
time aku study dulu okayyy 😚

Baiiiiii ..... Have a nice day 💓

𝓼𝒆𝒆 𝔂𝓸𝓾 𝓲𝓷 𝓽𝓱𝒆 𝓷𝒆𝔁𝓽 𝓹𝓸𝓼𝓽  ❥

❀ ᴊᴜᴇ ❀



No comments:

Post a Comment

♥ 𝒟𝑜𝓃𝓉 𝒻𝑜𝓇𝑔𝑒𝓉 𝓉𝑜 𝓁𝑒𝒶𝓋𝑒 𝓎𝑜𝓊𝓇 𝒻𝑒𝑒𝒹𝒷𝒶𝒸𝓀 ! ♥