photo personal 1_zpsvundjqwq.png photo TUTORIAL 1_zpsgq72w7wf.png photo RESEPI 1_zpsa0dfmnkq.png

Resepi Tutti Frutti Overnight Oats



Hello guys 💕 

Next resepi aku nak share resepi yang Healthy sikit .
Tutti Frutti Overnight Oats
Ada setengah orang dia memang tak boleh masuk dengan oat . Sebab katanya tak sedap .
Actually kita kena pandai pilih tau . Ada yang minum Nestum 3 in 1 . Ada yang suka makan Instant Oats . Ada yang suka Rolled Oats . Terpulang pada citarasa sendiri .
Tepuk dada tanya selera . 

Tiber 😐 .

Sebelum kita start , aku nak bagi tau hampa . 
Kalau hampa nak try makan oats . Why not try dengan Rolled Oats . 
Sebab aku dulu pun try Rolled Oats dulu . Setiap oats ni lain kegunaanya . I mean situasi lain lain bila nak makan . 

💡 Rolled Oats
Oats ni sesuai untuk buat overnight oats . 
Plus , cepat kenyang . Sebab texturenya agak besar and tebal . 

💡 Instant Oats
Oats ni sesuai untuk makan masa tu jugak .
Kalau biar lama , akan kembang . Sebab texturenya lembut and halus .

💡 Nestum
Nestum ni sesuai untuk grab and go or snacking .
Letak dalam gelas , letak air , siap ! Texturenya crunchy and nipis . 

Ni  berdasarkan rutin aku tau . 

Nak bagi naik semangat makan Oats ni , why not kita hias hias sikit . 
Turn the Oats into something yang tak membosankan . 
Baru sedap sikit tengok nak makan . 






Nampak sedap kan 😋

Lets begin guys 💪

Bahan - Bahan :

❶  Rolled Oats ( 3 Sudu makan )
❷  Low Fat Milk ( 50 ml )  Kalau nak lebih , boleh letak lebih
❸  Buah - Buahan Segar pilihan anda 
❹  Peanut Butter
❺  Kekacang

Cara - Cara :

❶  Masukkan Oats ke dalam tupperwear . Lagi afdhol guna mason jar . Or balang kecik . 

❷  Tuang susu and kacau hingga sebati . Susu ni hampa nak letak banyak pun boleh . Aku tak suka susu , sebab tu aku letak sikit . Nak bagi basah and rasa rasa sikit ja . 

💢 Kalau nak add on Peanut Butter pun boleh . Tapi peanut butter ni sesuai dengan certain buah ja . 

❸  Tutup bekas tu and simpan semalaman . 

❹  Dah pagi tu hampa potong buah apa yang hampa nak . Or kacang sikit . Tabur dekat atas oats tu macam dalam gambar . 

💢 Berbalik kepada peanut butter , pada aku lah kan . Buah yang sesuai nak dijadikan topping tu , Pisang and Green Apple . 

Hampa boleh try peanut butter jenama GIF sebab tak muak sangat . 


Beli yang penutupnya warna BIRU ya . 
Aku selalu buat 5 balang terus . Senang . Just grab ja bila nak p kerja . 😉


Siap !

Selamat Mencuba 😇



No comments:

Post a Comment

♥ 𝒟𝑜𝓃𝓉 𝒻𝑜𝓇𝑔𝑒𝓉 𝓉𝑜 𝓁𝑒𝒶𝓋𝑒 𝓎𝑜𝓊𝓇 𝒻𝑒𝑒𝒹𝒷𝒶𝒸𝓀 ! ♥